dinsdag 15 september 2009

Vraag van Jolanda

Jolanda vraagt het volgende:
Vraag me eigen nog wel af wat ik verkeerd doe met een foto plaatsen? Als ik op een foto op mijn blog klik krijg ik hem heel groot op mijn scherm, en zie dan maar een heel klein stukje van de foto. Kunnen jullie mij vertellen wat ik verkeerd doe? Bij andere bloggers krijg ik zo mooi de gehele foto in beeld!!!!
Antwoord: Een foto heeft altijd erg groot (dit wordt in mb weergegeven). Als je dit vervelend vindt dan kun je je foto verkleinen ( ik vind het niet erg en ben soms blij als er juist een grote foto is, zodat ik goed kan zien wat de bedoeling is of hoe iets gemaakt is, of ik kan dan beter zien hoe iets ingekleurd is ) Mus zal hierop terug komen. Zij weet meer van die programma's af waar je foto's kunt verkleinen... Dus Mus... werk aan de winkel....haha

En had nog een vraagje .....En wat is het verstandigste als ik een nieuw bericht wil gaan maken eerst de foto of de tekst? Als ik eerst een stuk tekst doe krijg ik er niet gelijk de foto onder...ik zal wel iets verkeerd doen denk maar wat???
Antwoord: Je doet niets verkeerd en het is idd een lastig probleem. Hier moet je eigenlijk wat meer weten van een html-code. En dat is bijna niet uit te leggen.
Ik zet altijd eerst de foto op mijn blog en daaronder zet ik mijn tekst... Ik vind dit zelf makkelijker.
Misschien weet iemand hoe je dit het beste kunt doen zonder in de html-code te zitten...???
*Ik plaats eerst de foto`s en dan ga ik bij de bovenste foto ernaast staan met mijn muis en klik,dan gaat het knipperen naast je foto en dan klik je op enter en je foto zakt wat naar beneden,niet teveel achter elkaar enteren,maar gewoon een paar keer,nu kun je erboven wat schrijven en dan ook gewoon onder je foto`s en wil je meer ruimte tussen de andere foto`s ga je gewoon weer naast de foto staan die wat naar beneden moet.
*Met meerdere foto`s wil het wel eens zo zijn dat je onderaan je bericht opeens met een groot vlak zit en als je dan je bericht publiceert zit je met een groot wit vlak waar niets staat,in dat geval ga je helemaal onderaan je bericht staan en drukt op backspace <-- net zolang tot je bij je tekst bent.
*Stel je hebt 3 foto`s in je bericht staan,maar de middelste had eigenlijk bovenaan moeten staan,dan ga je met je muis op de foto staan en houd je linkermuis knop ingedrukt en sleept de foto naar de foto erboven en laat je muis los en de goeie foto staat nu bovenaan.

4 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Bedankt voor je snelle reactie op mijn vraag.
    Gelukkig ligt het dan niet aan mij pffff.
    Zal voortaan maar eerst de foto plaatsen en daarna de tekst. Kijken of dat een betere manier is.
    En ik wacht op Mussssss!!!!!!!!!

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit met dezelfde problemen (als dat al een probleem is)Het is zo plezant dat je de foto's in detail kan zien maar dat lukt me niet.Ik sla mijn foto's onder mijn afbeeldingen op daar kan het toch niet aan liggen?!Volgens mij hangt het van de pixels af (hum,ken er niets van).
    Ook bij de berichten zet ik eerst de foto's en heb uit mijn fouten geleerd...eerst de foto dat je laatst wil want de volgende komt er steeds boven te staan...Dan pas doe ik de tekst,die krijg je er wel boven,tussen of onder...
    Ik kijk uit naar wat jullie erover vinden...
    Grtjs,Celia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt dat je een berichtje achter gelaten hebt op mijn blog.
    Het is met gelukt na een paar keer proberen om de juiste tekst te linken. Ik deed gewoon iets niet goed.

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. is dit een handige link?
    http://www.fotoverkleinen.nl/
    ik verklein zelf mijn foto's eerst met paint shop pro.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je op onze help-desk blog bent geweest. Heb je een vraag stel die dan vooral in het bovenste bericht "heb je een vraag". Alle reacties en vragen zullen wij met zorg proberen te behandelen. Bedankt voor het langskomen en tot ziens...